تعبير عن المدينة المنورة بالانجليزي : إن المدينة المنورة تعرف بأهميتها ومكانتها الدينية لدى المسلمين ، حيث أنها هي التي المكان الذي هاجر إليه الرسول صلى الله عليه و سلم من مكة ، مع الصحابة و المسلمون ، للابتعاد عن بطش قريش ، و قد استقبلهم أهل المدينة بالترحاب و الفرح

 

تعبير عن المدينة المنورة بالانجليزي

Medina is a city that is located in the region of Hejaz, towards the west of Saudi Arabia, being the capital of the province of Al Madinah. This is the second holiest city of Islam, besides being the place where the Islamic prophet Muhammad is buried and being of importance because there was this man with his followers making their migration or Hijra.

The group formed Mecca and Medina is called in Arabic Al-Haramayn Ash-Sharifayn , that is, ” The Two Holy Places .”

Muhammad was born in Mecca around 570 and lived in the city until 622, the year he fled due to religious persecution, taking refuge in Medina . In this same city, Muhammad died 10 years after his flight and was buried in the courtyard of his house, which later became the Mosque of the Prophet or Mosque Masjid al-Nabawi , the second in importance after that of Mecca, towards which the Muslims bow when praying.

Before Muhammad preached Islam, Mecca was already for the pagans a holy city, with several places of religious importance, among them the most important of all: the Kaaba , sanctuary where the Black Stone is kept , towards which the Muslims They are directed when making their prayers. It is said that the Black Stone was given to the prophet Abraham by the archangel Gabriel. During the pilgrimage to Mecca, the believers have to go around the Kaaba seven times. A tradition tells that Muhammad’s enemies had spread the rumor, on his arrival in Mecca, that the Muslims were weak because of the fever, so the Prophet asked his followers to give the first three rounds to the Ka’bah. light step to show that they were strong. The Sacred Mosque It is built around the Kaaba.

It should be noted that the central part of this city is totally prohibited for non-Muslims and this restriction leads to some jail time and deportation, so care must be taken. But other parts are open to all visitors. There you can get from several places in the Middle East by plane and bus from several of the most important towns in this country.

In this place mainly the most important places to see are religious such as Masjid Nabawi or the Mosque of the Prophet where Muslims will give their prayers. In this place only Muslim men can go to visit the burial place of the prophet, while women can only visit the outside, although they can see the final resting places of several of the martyrs of Islam.

The streets around this great mosque have several stores that sell different typical things. For example, visitors there buy as a souvenir from those rugs to make prayers that have magnets pointing towards the Kaaba. Also there you can find restaurants of various types of food from around the world ranging from Indian and Pakistani food, to international chains.

تعبير عن المدينة المنورة بالانجليزي

اقرأ ايضا

تعبير عن مدينة الرياض بالانجليزية قصير مترجم 

تعبير انجليزي عن نفسي مترجم

ترجمة تعبير عن المدينة المنورة بالانجليزي

المدينة المنورة هي مدينة تقع في منطقة الحجاز ، باتجاه الغرب من المملكة العربية السعودية ، كونها عاصمة محافظة المدينة المنورة. هذه ثاني أقدس مدينة في الإسلام ، إلى جانب كونها المكان الذي دفن فيه النبي محمد (صلى الله عليه وسلم) وكونه ذو أهمية لأنه كان هناك هذا الرجل مع أتباعه يقومون بالهجرة أو الهجرة.

وتتألف هذه المجموعة من مكة المكرمة والمدينة المنورة ويسمى في المنطقة العربية بأسم ” الحرمين الشريفين “.

ولد محمد في مكة حوالي عام 570 ، وعاش في المدينة حتى عام 622 ، وهو العام الذي فر فيه بسبب الاضطهاد الديني ، واللجوء إلى المدينة . في هذه المدينة نفسها ، توفي محمد بعد 10 سنوات من رحلته ودفن في فناء منزله ، الذي أصبح فيما بعد مسجد النبي أو المسجد النبوي ، والثاني في الأهمية بعد مكة المكرمة ، التي ينحني بها المسلمون عند الصلاة.

قبل أن يعظ محمد بالإسلام ، كانت مكة بالفعل مدينة الوثنيين مدينة مقدسة ، مع العديد من الأماكن ذات الأهمية الدينية ، من بينها أهمها: الكعبة ، الملاذ الذي يُحتفظ فيه بالحجر الأسود ، نحو المسلمين يتم توجيهها عند إجراء صلواتهم. يقال إن الحجر الأسود أعطى للنبي إبراهيم من قبل رئيس الملائكة غبريال. أثناء الحج إلى مكة ، على المؤمنين الذهاب حول الكعبة سبع مرات. يقول تقليد أن أعداء محمد نشروا الشائعات ، لدى وصوله إلى مكة ، بأن المسلمين كانوا ضعفاء بسبب الحمى ، لذا طلب الرسول من أتباعه إعطاء الجولات الثلاث الأولى للكعبة. خطوة خفيفة لإظهار أنها كانت قوية. في المسجد الحرام وهي مبنية حول الكعبة.

تجدر الوالله اعلم ربما يحتمل ان تكون اشارة الى أن الجزء المركزي من هذه المدينة محظور تمامًا على غير المسلمين وهذا التقييد يؤدي إلى بعض الوقت في السجن والترحيل ، لذا يجب توخي الحذر. لكن أجزاء أخرى مفتوحة لجميع الزوار. هناك يمكنك الحصول عليها من عدة أماكن في الشرق الأوسط بالطائرة والحافلة من العديد من المدن الأكثر أهمية في هذا البلد.

في هذا المكان أهم الأماكن التي يجب رؤيتها هي الأماكن الدينية مثل المسجد النبوي أو مسجد النبي حيث سيعطي المسلمون صلواتهم. هنا رجل فقط من المسلمين يمكن أن يذهب وزيارة مكان دفن النبي، في حين يمكن للمرأة أن زيارة فقط الخارج، ولكن اذا كان بامكانهم رؤية أماكن الراحة النهائية لعدد من شهداء الإسلام.

تحتوي الشوارع المحيطة بهذا المسجد الكبير على العديد من المتاجر التي تبيع أشياء نموذجية مختلفة. على سبيل المثال ، يشتري الزوار هناك كتذكار من تلك السجادات لإقامة صلوات تحتوي على مغناطيسات توجه نحو الكعبة. أيضا هناك يمكنك العثور على المطاعم من أنواع مختلفة من المواد الغذائية من جميع أنحاء العالم تتراوح بين الطعام الهندي والباكستاني ، إلى سلاسل الدولية.

تعرف ايضا على

تعبير عن السر بالانجليزي قصير مترجم